Selasa, 10 November 2015

Vicks untuk kuku jari kaki Kulat: Cara Pasti untuk Elakkan Kaki Sejuk!

Vicks untuk kuku jari kaki Kulat: Cara Pasti untuk Elakkan Kaki Sejuk!

Menggunakan Vicks untuk kulat kuku jari kaki boleh menjadi cara yang pasti untuk mengelakkan kes "sejuk" kaki tetapi boleh ini berbunyi pelik ubat rumah benar-benar menjadi berkesan merawat bakteria degil yang menyebabkan kulat kuku?

Walaupun ia mungkin kedengaran pelik untuk menggunakan produk yang bertujuan untuk membawa kelegaan daripada selesema biasa, termasuk tanda-tanda seperti batuk, kesesakan dan sakit otot dan sakit, ada banyak akaun anekdot orang yang menggunakan Vicks VapoRub untuk merawat onychomycosis, atau kulat kuku.

Menggunakan Vicks VapoRub untuk kuku jari kaki Kulat

Analgesik topikal Vicks VapoRub ciri-ciri gabungan camphor bahan-bahan, menthol, thymol, minyak pati kayu putih, dan petrolatum. Kesan menggabungkan bahan-bahan aktif dan tidak aktif adalah apa yang sebahagian besarnya dipercayai mempunyai kesan penyembuhan pada kulat kuku jari kaki.

Menurut rawatan rumah, untuk menggunakan Vicks VapoRub untuk kulat kuku jari kaki kuku terjejas hendaklah murah hati disalut dengan produk sekali atau dua kali sehari untuk mana-mana dari enam hingga 16 bulan secara purata. Beberapa mengesyorkan merendam kaki sebelum menggunakan Vicks untuk kulat kuku jari kaki untuk melembutkan kuku dan kulit pertama.

Kuku perlu perlahan-lahan difailkan dan kaki dan kuku kaki hendaklah bersih dan kering sebelum menggunakan Vicks. Penipisan kuku dengan memfailkan dikatakan memudahkan rawatan untuk menembusi kuku kaki yang dijangkiti dan menebal.

Apabila memohon Vicks, rawatan rumah selalunya menasihati sepenuhnya meliputi kuku, kawasan kulit luar, dan bahagian bawah kuku serta bahagian bawah kaki jika mereka juga dijangkiti kulat. Memakai sarung kaki semalaman juga disyorkan apabila menggunakan kulat rawatan Vicks.

Populariti Belakang Rawatan kuku jari kaki Kulat Vicks

Internet telah menjadi salah satu tempat pertama orang melihat untuk ketika mencari jawapan kepada masalah kesihatan mereka. Rawatan rumah dengan menggunakan pelbagai produk biasa dengan cara yang berbeza atau luar biasa telah menjadi topik yang amat popular perbincangan dalam talian. Ini bukan sahaja kerana kemudahan awal beralih kepada rawatan rumah atau "semua penawar semula jadi" tetapi juga kerana ramai yang bimbang tentang kesan-kesan sampingan yang serius yang datang bersama-sama dengan beberapa ubat-ubatan preskripsi, termasuk yang bertujuan untuk merawat kulat kuku jari kaki.

Laporan rawatan kulat kaki Vicks tersebar luas dalam talian kerana beberapa bersumpah dengan keberkesanannya pada merawat kulat kuku jari kaki. Walau bagaimanapun, penyokong rawatan yang mengakui tidak ada bukti saintifik membuktikan bahawa rawatan topikal berkesan apabila digunakan dengan cara ini tetapi ramai masih terus mencuba ubat dengan harapan untuk berjaya.

Kes Terhadap kaki Kulat Vicks Rawatan

Perkara pertama yang perlu diingat apabila ia datang untuk menggunakan Vicks untuk kulat kuku jari kaki adalah bahawa Procter & Gamble, pengeluar di sebalik Vicks VapoRub, menyatakan bahawa produk mereka tidak diluluskan untuk rawatan kulat kuku oleh syarikat itu sendiri atau oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah dan tidak mencadangkan menggunakannya seperti itu.

Tiada seorang pun daripada bahan-bahan dalam Vicks telah disahkan sebagai sebagai agen anti-kulat yang berkesan walaupun mereka telah diketahui menyebabkan kerosakan kekal kepada kuku dan katil kuku. Oleh itu, Vicks tidak mampu untuk merawat sebenarnya punca masalah itu dan boleh kemungkinan besar menyebabkan kerosakan yang tidak dapat dipulihkan dalam proses.

Walaupun kulat kuku jari kaki bukan mengancam nyawa atau keadaan kesihatan yang serius, ia boleh menyebabkan kesakitan dan rasa tidak selesa dan agak sukar untuk dirawat, apatah lagi menyebabkan hodoh, kuku berubah warna. Walaupun ramai yang memilih untuk mengelakkan ubat-ubatan preskripsi, dan bukannya mengambil jalan untuk rawatan rumah yang boleh dipersoalkan, dengan menggunakan over-the-kaunter produk untuk kulat kuku adalah satu lagi kaedah rawatan yang perlu dipertimbangkan. Sesetengah produk OTC boleh agak berkesan apabila digunakan dalam dos terapeutik membawa hasil yang boleh dilihat tetapi tanpa kesan sampingan yang serius.

Jika anda telah terjejas oleh kulat kuku jari kaki tentu mutlak anda terbaik tindakan adalah untuk menerokai semua pilihan rawatan anda secara menyeluruh sebelum meneruskan. Walaupun Vicks untuk kulat kuku jari kaki boleh menjadi ubat rumah popular pada masa ini, merawat punca masalah adalah sentiasa penting apabila ia datang kepada kuku jari kaki kulat untuk menjimatkan masa dan wang dan juga untuk mengalami hasil yang nyata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar