Selasa, 10 November 2015

Adakah Jus Cherry Bantuan Gout?


Adakah Jus Cherry Bantuan Gout?

Walaupun saya tahu banyak ubat-ubat herba daripada tumbuhan kebanyakan orang tidak pernah mendengar, ia lebih mudah kebanyakan orang jika saya bercakap tentang perkara yang mereka sebenarnya sudah mempunyai. Hal ini terutama berlaku apabila panggilan datang daripada seseorang yang tidak boleh keluar ke pasar atau pejabat doktor dengan segera.

Mana-mana item makanan mungkin mempunyai kualiti ubat kepadanya, walaupun ada yang mempunyai lebih daripada yang lain. Contoh berikut adalah cukup umum bahawa kebanyakan anda mempunyai sekurang-kurangnya satu, dan selebihnya adalah agak mudah untuk membeli.

Epal: Buah ini membantu dalam dua kawasan. Ia boleh melegakan sembelit dan ia boleh membantu menghentikan cirit-birit. Malah, epal adalah sebahagian daripada BRAT pakar kanak-kanak diet mengesyorkan untuk kanak-kanak yang cirit-birit. Isi buah yang paling penting, walaupun kulit itu mempunyai lebih nilai pemakanan.

Baking Soda: Selain membantu kek naik, baking soda adalah ejen lukisan yang hebat. Anda boleh membuat pes dan memohon untuk menyengat, gigitan dan juga ivy racun. Secara dalaman, ia boleh membantu menangani senak. Walau bagaimanapun, adalah tinggi kandungan garam supaya berhati-hati jika anda mempunyai tekanan darah tinggi.

Jus Cherry: pesakit Gout mungkin sudah tahu ini. Jus ceri boleh membantu mengurangkan kesakitan dan mencegah suar masa depan ke atas. Ia membantu mengurangkan tahap asid urik dalam aliran darah dan mempunyai kesan anti-radang. Doktor sering menetapkan ia bersama-sama dengan ubat-ubatan lebih konvensional untuk keadaan.

Ulas: Salah satu juzuk utama rempah ini ialah eugenol. Ia dianggap sebagai analgesik gigi, bermakna ia boleh mati rasa kesakitan aduan gigi. Malah, ia boleh mati rasa hanya kira-kira mana-mana permukaan ia menyentuh. Berhati-hati dengan minyak kerana ia boleh mengakibatkan luka.

Sage: herba ini mempunyai dua fungsi. Yang pertama adalah dalam berurusan dengan IBS. Ia boleh membantu menghentikan kekejangan dan bertenang saluran pencernaan anda. Yang lain adalah untuk membantu penyusuan bayi anda. Ia sering disyorkan oleh pakar herba mengeringkan aliran susu.

Air Garam: Berkumur dengan air garam suam boleh membantu melegakan sakit tekak dan berhenti batuk. Walau bagaimanapun, berhati-hati jika batuk anda adalah di luar kawalan. Tidak sengaja menelan atau bernafas dalam air boleh menjadi berbahaya.

Cuka: Saya tidak boleh memberitahu anda berapa kali saya telah menggunakan campuran cuka dan air untuk membersihkan sinus saya. Bernafas dalam wap boleh membantu mengurangkan keradangan dan membenarkan sinus ke longkang dengan betul. Cuka balsamic secara tradisinya dianggap membantu mencetuskan kelahiran, walaupun tiada kajian lagi yang dilakukan ke atas topik ini.

Sebelum menggunakan mana-mana ubat-ubat herba, berbincang dengan doktor anda. Ini akan membantu anda mengelakkan kesan sampingan dan interaksi ubat / herba. Walaupun perkara-perkara di atas adalah makanan biasa, ia masih idea yang baik untuk memeriksa jika anda menggunakan mereka sebagai ubat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar