Selasa, 10 November 2015

The Biomat dan Inframerah Jauh Sinaran

The Biomat dan Inframerah Jauh Sinaran

Salah satu alat utama di Biomat menggunakan jika Inframerah Jauh Sinaran, atau FIR. Selama berabad-abad, kami telah menggunakan haba untuk menjaga kita hangat. Kebakaran, pad pemanas, pemanas-semua ruang ini memanaskan kulit kita dan menjaga kita dari sejuk, tetapi tidak seorang pun daripada kaedah ini adalah seperti yang berkesan seperti cahaya matahari semula jadi.

Tumbuh-tumbuhan memerlukan cahaya matahari untuk terus hidup. Begitu juga, manusia lakukan juga. Walaupun, seperti yang kita boleh hidup kira kopi dan soda bukannya air, kita membuat kaitan dengan mentol lampu dan pemanasan bil yang tinggi apabila kita tidak boleh keluar di bawah matahari. Ia dilalui, tetapi ia jauh dari optimum.

Jadi, apa yang ia kira-kira matahari yang menjadikan ia lebih berkesan daripada lampu pemanasan? Ahli-ahli sains telah menemui bahawa FIR memainkan peranan penting. Tidak seperti haba konvensional, yang menggunakan NIR (berhampiran sinaran inframerah), FIR boleh menembusi kulit luar untuk memanaskan badan kita sepenuhnya. Kaedah ini telah digunakan selama beberapa dekad dengan barbeku FIR untuk memanaskan daging lebih teliti. Dan itulah bagaimana FIR berfungsi.

Bayangkan steak. Jika anda memasak di dalam ketuhar konvensional, di luar dipanaskan merta, dan steak kelihatan bersedia untuk makan tidak lama selepas anda membuangnya di panggangan. Namun, kita semua tahu bahawa ia mengambil masa yang lama untuk di dalam untuk memasak supaya ia cukup selamat untuk dimakan. Sementara itu, di luar menjadi terlalu matang dan sukar. Dengan gril FIR, FIR memanaskan steak sama rata pada kedua-dua di dalam dan di luar, membuat untuk makan yang lebih sama rata masak, dan lazat.

Sekarang fikirkan pad pemanasan. Jika kita balut langsung sekitar kecederaan lutut yang dialaminya pada tetapan tertinggi, kemungkinan untuk membakar kulit kita. Agar kami dapat menanggung haba, kita perlu menghalang ia dengan kain atau tuala, atau meletakkannya di tetapan yang paling rendah. Sementara itu, otot kita dan saluran darah hampir tidak mendapat haba yang diperlukan untuk menyembuhkan diri mereka sendiri.

The Biomat adalah seperti pad pemanasan, hanya ia menggunakan FIR. Anda boleh meletakkan badan anda di atasnya dan ia tidak pernah mendapat terlalu panas. Malah, anda juga boleh tidur di atasnya, sesuatu pad pemanasan sekeras-kerasnya memberi amaran terhadap. Sementara itu, bukan sahaja kulit anda, tetapi otot dan saluran darah sedang dihangatkan. Inilah yang membuat cahaya matahari begitu berkesan di pemanasan kita melalui dan melalui, dan ini adalah bagaimana kerja-kerja Biomat. Manfaat meningkat aliran darah, kekejangan otot dikurangkan, penyingkiran toksin, mengurangkan bengkak, mengurangkan kesakitan, dan pelbagai yang lain daripada sistem peredaran darah yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar