Rabu, 11 November 2015

Astragalus Ekstrak Akar Faedah Kesihatan

Astragalus Ekstrak Akar Faedah Kesihatan

Manfaat kesihatan Astragalus pertama kali diperhatikan oleh Shen Nong, yang dikatakan sebagai pengasas ubat herba Cina. Ini Maharaja Cina yang besar selepas mendapati Astrgalus kira-kira 5,000 tahun yang lalu memasukkannya antara senarai herba yang berkuasa dalam risalahnya bertajuk Shen Nong Pen Tsao Ching (Circa AD 100). Selepas kematiannya herba Cina dan doktor bertambah baik diketahui dengan mengambil kira kecekapan penyembuhan Astralagus. Sejak Discovering telah menjadi akar penting dalam ubat herba Cina. Di atas dan kecekapan yang penyembuhan akar ini menjelaskan mengapa frasa Cina "gi huang" digunakan dalam rujukan kepada astralagus.

Terdapat pelbagai spesies astralagus. Walau bagaimanapun, astralagus membranaceus adalah yang paling biasa. Perubatan konvensional baru-baru ini telah membangunkan kepentingan dalam akar ini dan beberapa kajian telah dijalankan ke atas dengan wahyu yang menakjubkan. Kajian mendedahkan kemungkinan astralagus digunakan untuk mengurangkan kesan sampingan kemoterapi. Kajian-kajian lain juga telah mengkaji kemungkinan akar ini meningkatkan sistem imun dan juga mengurangkan keletihan dalam atlet.

Manfaat kesihatan Astragalus dalam ubat herba Cina banyak. Salah satu penyakit yang mereka menggunakannya adalah berpeluh malam. Mereka juga digunakan sebagai ubat cirit-birit. Ia juga sering digunakan untuk menghilangkan masalah seperti hilang selera makan, lemah, dan keletihan. Selain Cina doktor herba tradisional, herba lain di beberapa bahagian dunia juga digunakan akar astralagus dalam rawatan penyakit tertentu. Perubatan rakyat di Eropah misalnya digunakan akar dalam merawat tumor mata, tekak dan hati. The Saudi perubatan rakyat juga digunakan akar.

Pengamal perubatan konvensional yang terlibat dalam penyelidikan yang serius untuk menerokai sepenuhnya akar penyembuhan kuasa astralagus; banyak herba pada hari ini menggunakan akar untuk meningkatkan sistem imun badan. Terdapat lain-lain penyakit yang boleh dirawat dengan akar ini berkuasa. Ia telah mendapati bahawa ekstrak akar astralagus boleh berkesan dalam merawat selesema, jangkitan saluran pernafasan, fibromyalgia dan juga diabetes. Terdapat juga beberapa herba yang percaya bahawa penyakit jantung boleh dihapuskan dengan akar astralagus. Walau bagaimanapun, ini tidak boleh dimasukkan sebagai salah satu manfaat kesihatan astragalus sehingga apabila terdapat kajian konklusif untuk membuktikannya.

Rawatan kanser payudara telah dimasukkan sebagai salah satu manfaat kesihatan. Salah satu ciri yang luar biasa adalah bahawa ia mempunyai sisi yang sedikit atau tiada apabila ia digunakan dengan betul. Walaupun begitu, astralagus tidak baik untuk semua orang. Ia tidak digalakkan untuk wanita hamil dan ibu menyusu. Juga orang yang mengalami multiple sclerosis, lupus, artritis reumatoid dan lain-lain penyakit sistem imun tidak perlu menggunakan ekstrak akar astralagus. Ia juga dinasihatkan untuk orang-orang untuk berunding dengan doktor mereka untuk mendapatkan nasihat sebelum mengambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar