Selasa, 10 November 2015

Cari Sendiri

Cari Sendiri

Menemui diri sendiri adalah salah satu tugas yang paling penting dalam hidup. Untuk mencapai matlamat itu dan mengetahui apa yang anda benar-benar seperti orang biasanya merujuk kepada ujian personaliti mudah. Ujian personaliti adalah sangat terhad dan hanya akan menerangkan sebahagian daripada jawapan yang anda sedang mencari. Terdapat cara yang lebih mendalam di melihat diri anda dan bagaimana anda masuk ke dalam dunia ini, dan itu adalah melalui untuk mengetahui apa dosha anda. The Dosh atau dosha perkataan digunakan dalam konteks Ayurveda yang merupakan sistem perubatan India kuno yang telah diamalkan sejak beribu-ribu tahun. Pada dasarnya dosha adalah solek semua 5 elemen dalam alam semesta kita (Bumi, Air, Api, Air, Angkasa), elemen-elemen ini kemudiannya dipecahkan lebih jauh ke dalam bentuk yang dikenali sebagai bio-tenaga yang pada asasnya 5 elemen berpasangan bersama-sama secara berbeza untuk membuat 3 bio-tenaga (doshas). Bio-tenaga dirujuk sebagai Pitta [Fire & Air], Vata [Space & Air], dan Kapha [Air Bumi &].

Discovering yang Dosh anda terutamanya akan menjawab soalan kepada "mengapa saya cara saya?" Anda. Mengambil kuiz dosha akan memberitahu anda apa jenis personaliti anda, jenis-jenis perkara yang boleh membuat anda tidak seimbang atau baki anda, serta lain-lain ciri-ciri mental, fizikal, dan emosi. Keputusan untuk ujian ini boleh membuat anda lebih benar-benar memahami siapa anda sebagai orang dan lebih berhubung dengan diri sebenar anda.

Ia adalah sangat penting untuk mencari yang dosha anda sebelum memulakan apa-apa jenis pemakanan Ayurveda atau rejim, supaya anda tidak akan ketidakseimbangan atau lebih membahayakan kesihatan anda. Ujian terbaik dilakukan oleh Pengamal Ayurveda yang akan melakukan perundingan yang termasuk sejarah latar belakang, soal asas, dan diagnosis nadi. Kami baru sahaja menambah satu soal selidik yang teliti ke laman web ini yang telah dilabelkan sebagai "dosha Quiz" kami. Kuiz ini membenarkan anda untuk memilih jawapan yang paling seperti anda supaya dosha anda boleh dikenal pasti. Pautan kepada kuiz ada di sini atau ia juga ditemui di atas pada menu atas untuk kemudahan anda.

Sila mengambil masa untuk mengambil kuiz jika anda belum melawat sebuah Pengamal Ayurveda, kerana ini akan menjadi langkah utama anda. Saya melakukan perundingan semasa sesi Shirodhara saya dan juga dan akan memberikan anda dengan maklumat yang dosha anda pada lawatan awal saya. Jika anda memerlukan Pengamal Ayurveda untuk apa-apa sebab-sebab perubatan selain terapi Saya menyediakan maka sila hubungi saya. Saya mempunyai hubungan dengan beberapa Pengamal Ayurveda dan akan menjadi lebih daripada gembira untuk mencadangkan seseorang untuk anda jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar