Selasa, 10 November 2015

Chiropractic: Kiropraktor Bagaimana Bolehkah Bantuan Dengan Jangkitan Telinga?

Chiropractic: Kiropraktor Bagaimana Bolehkah Bantuan Dengan Jangkitan Telinga?

Mengapa kanak-kanak kecil lebih mudah terdedah kepada jangkitan telinga?

Tiub Eustachio - menghubungkan tekak untuk ear- pertengahan kanak-kanak adalah lebih kecil diameter jika dibandingkan dengan tiub dewasa. Hasil daripada ini, apabila kanak-kanak menangkap sejuk, ia adalah sukar untuk mengalirkan cecair dan dengan itu tiub Eustachian tersumbat, menyebabkan pengumpulan cecair di dalam telinga tengah dan dengan itu jangkitan.

Jika jangkitan telinga dibiarkan tidak dirawat, ia boleh membawa kepada kerosakan gegendang telinga yang seterusnya akan menyebabkan pekak dan ucapan yang berkaitan dan masalah perkembangan pada kanak-kanak yang semakin meningkat. Gejala-gejala boleh termasuk sakit telinga, demam dan cepat marah. Jangkitan telinga boleh sama ada bakteria atau virus dalam asal, dan sering hasil daripada penyakit berjangkit seperti selesema.

Rawatan standard untuk jangkitan telinga adalah dos antibiotik:

Antibiotik adalah berkesan ke atas bakteria tetapi mempunyai sifar kesan ke atas virus termasuk tampar kesan sampingan seperti cirit-birit, ruam lampin kulat, seriawan mulut, muntah-muntah, ruam. Pengambilan antibiotik boleh membawa kepada ubat tahan bakteria yang enggan memberi sebarang kesan pada dadah. Malah, sistem imun badan manusia adalah lebih kuat daripada antibiotik.

Dalam senario kes terburuk:

Apabila cecair dari jangkitan telinga tidak dibersihkan dari telinga selepas beberapa bulan, pakar kadang-kadang menetapkan tiub telinga untuk mengalirkan bendalir. Peluang untuk berulang adalah tinggi menyebabkan langkah drastik dengan pembedahan kanak-kanak. Bagi ibu bapa yang tidak sanggup menundukkan anak mereka tiub telinga dan pembedahan pada usia muda itu, boleh mempertimbangkan untuk mencuba pemulihan kiropraktik, merawat punca kepada masalah kesihatan bukan hanya merawat gejala.

Penjagaan Chiropractic:

Rawatan kiropraktik adalah konservatif, drugless, pendekatan semula jadi dan pilihan yang berpatutan untuk merawat anak anda yang mempunyai sejarah jangkitan telinga kronik. Selama hampir 100 tahun, profesion kiropraktik mendakwa telinga itu dan lain-lain jangkitan pernafasan atas, maka Engkau kepada satu siri kiropraktik pelarasan-A rawatan yang lebih konvensional dan memujuk.

Pelarasan Chiropractic menggerakkan saliran telinga pada kanak-kanak, dan jika mereka boleh terus ke longkang tanpa pembentukan jangkitan menyebabkan cecair, mereka membina antibodi mereka sendiri dan pulih dengan lebih cepat. Ini pemulihan kiropraktik akan membetulkan apa-apa ketidaksejajaran, nama saintifiknya subluxation, dalam sistem muskuloskeletal.

Secara teknikal, Kiropraktor memanipulasi atasan serviks pada kanak-kanak dengan jangkitan telinga, dengan tumpuan khusus kepada occiput, atau belakang tengkorak, dan atlas, atau tulang belakang yang pertama di leher. Dengan melaraskan occiput, telinga tengah akan mula ke longkang. Bilangan lawatan boleh terus menjadi setimpal dengan tahap jangkitan - untuk kanak-kanak yang sederhana, yang terdiri antara enam dan lapan rawatan. Dalam kes-kes yang teruk, chiropractor akan memeriksa telinga setiap hari, menggunakan tympanogram untuk mengukur telinga dan mengesan pergerakan gegendang telinga memastikan bahawa ia penyaliran. Kekerapan lawatan akan berkurangan dari masa ke masa sekali chiropractor yakin bahawa telinga tengah telah kembali normal dan menjamin tiada peluang untuk semula kejadian.

Terdapat kiropraktor pediatrik yang dijalankan latihan dan mempunyai pengalaman dalam mengendalikan kanak-kanak. Mereka menggunakan teknik manipulasi yang lembut dan sesuai untuk usia anak anda. Anda masih boleh berunding dengan pakar kanak-kanak yang kerap anak anda untuk menyegerakkan rawatan.

Kesimpulan:

Bukan sahaja boleh terapi kiropraktik jangkitan menyembuhkan telinga tetapi juga boleh menghalang semula kejadian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar