Selasa, 10 November 2015

Bagaimana Adakah FDA Ikut Keselamatan daripada pil ADHD

Bagaimana Adakah FDA Ikut Keselamatan daripada pil ADHD

Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan mengumpulkan maklumat daripada pelbagai doktor yang disimpan rekod yang berkaitan dengan masalah kesihatan pesakit mereka mungkin mempunyai semasa mengambil jenis ubat-ubatan, yang kemudiannya dikaji oleh doktor pakar dalam bidang mereka untuk mencari apa-apa maklumat tambahan yang mungkin menyebabkan bahaya kepada mereka yang menggunakan pil ADHD yang telah ditetapkan.

Kesan-kesan sampingan yang didapati dari maklumat dalam laporan doktor termasuk kematian mengejut, (kebanyakannya oleh orang lapan belas tahun ke bawah), degupan jantung yang tidak teratur, serangan jantung atau strok dan masalah psikiatri. Bukannya menjalankan penyelidikan tambahan ke dalam masalah yang dihadapi dengan menggunakan pil ADHD seperti yang diminta oleh FDA, doktor mencadangkan supaya risiko yang terlibat menggunakan pil untuk ADHD diletakkan pada setiap preskripsi. Mereka juga mencadangkan jenis amaran yang disertakan pada sisip bungkusan dipanggil "Black Box" amaran digunakan kerana kecenderungan untuk kesan sampingan yang serius yang mengancam nyawa. Nama ini "Black Box" kerana sempadan hitam yang biasanya mengelilingi teks amaran. Amaran ini adalah nasihat yang paling keras yang dikeluarkan oleh FDA bahawa ia boleh mengenakan ke atas syarikat farmaseutikal.

Jika anak anda kini mengambil pil ADHD mendapatkan nasihat daripada doktor anda sebelum menggabungkan apa-apa rawatan lain atau menamatkan ubat. Bertakwalah bahawa alternatif memang wujud dan boleh bekerja sama dengan baik tanpa semua kesan sampingan. Ubat-ubatan homeopati tidak menyebabkan ketagihan, dan harga yang berpatutan, tidak seperti versi farmaseutikal yang dibuat oleh syarikat-syarikat besar.

Bersama-sama dengan ubat-ubatan homeopati atau semula jadi pastikan dan menyemak pengubahsuaian tingkah laku dan makanan tambahan. Ramai kanak-kanak dengan ADHD mempunyai kekurangan dalam beberapa jenis vitamin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar