Rabu, 11 November 2015

Batu Buah Pinggang Rawatan herba - 5 Cara Asli

Batu Buah Pinggang Rawatan herba - 5 Cara Asli

Genetik, diet dan jangkitan adalah tiga faktor yang paling biasa yang menyebabkan batu karang selama kira-kira lima peratus daripada penduduk manusia. Pada masa kini, terdapat pelbagai prosedur yang ada untuk merawat batu karang berdasarkan jenis, saiz dan tahap.

Mujurlah, pembedahan biasanya tidak perlu untuk menjadi pilihan pertama untuk ubat. Populariti rawatan herba tersebar di seluruh dunia kerana semakin ramai orang memilih untuk menjalani satu cara bebas risiko dan murah penyembuhan.

Fungsi utama buah pinggang anda adalah untuk membuang sisa yang berlebihan dari darah anda dalam bentuk air kencing. Walau bagaimanapun, apabila air kencing mengandungi tahap tinggi kalsium, oxalate dan asid urik, atau tahap yang rendah dan magnesium sitrat kemudian kristal kecil akan mula terbentuk di dinding buah pinggang anda. Pengumpulan kristal berkata dipanggil batu karang.

Kebanyakan batu dikumuhkan daripada badan tanpa sebarang campur tangan oleh seorang pakar bedah. Batu-batu yang menyebabkan gejala yang berpanjangan atau komplikasi lain boleh dirawat dengan pelbagai teknik, kebanyakan yang tidak melibatkan pembedahan besar. Salah satu daripadanya adalah rawatan herba yang boleh dilakukan pada cara yang berikut:

1. Teh Herba. Ini boleh didapati di kedai-kedai kesihatan, kedai herba atau kedai-kedai dalam talian. Teh herba membantu dalam menghapuskan apa-apa lebihan asid urik. Anda boleh membuat teh herba buatan anda juga. Hanya masaklah sesuatu herba dalam air seperti kulit kejang dan semacam bunga, masak, tekanan dan berkhidmat apabila sejuk.

Goldenrod adalah satu lagi teh herba yang paling popular yang ditemui oleh Amerika Utara untuk mengurangkan kesan yang menyakitkan batu. Langkah berjaga-jaga perlu dipatuhi bagi apa-apa reaksi alahan.

2. Jus Lemon. Jus mengandungi asid sitrik yang akan membubarkan atau pecahan batu-batu ke dalam zarah yang lebih kecil. Ini akan membolehkan perkumuhan yang cepat dan mudah di luar badan. Jus lemon juga mengandungi asid fosforik yang juga membantu membubarkan batu.

3. Halia. Ini adalah amat berkesan mengepam keluar bahan buangan badan melalui usus dan air kencing.

4. Herba lain. Ini termasuk dandelion, rumput sofa, buchu dan parang. Ini adalah sebahagian daripada herba yang paling berguna yang anda boleh gunakan untuk rawatan herba juga.

5. kapsul herba. Selain daripada teh herba, kapsul juga sedia ada di pasaran. Ini juga berguna sebagai diuretik untuk membantu dalam excreting batu karang dan lain-lain toksin berbahaya membina-up.

Masih ada cara lain untuk batu karang rawatan herba. Anda hanya perlu memilih apa yang terbaik untuk anda - masih, tiada apa yang boleh mengalahkan cara semula jadi!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar