Selasa, 10 November 2015

Cara Berkesan mengenai Bagaimana Untuk menghilangkan Jangkitan Yis

Cara Berkesan mengenai Bagaimana Untuk menghilangkan Jangkitan Yis

Terdapat banyak pendapat yang bercanggah dan hujah-hujah di luar sana tentang apa yang bekerja dan apa yang tidak berfungsi apabila ia datang untuk rawatan jangkitan yis. Tetapi hakikatnya ialah untuk merawat berkesan Candida anda memerlukan pendekatan yang menyeluruh, jenis pendekatan yang bukan sahaja akan merawat gejala-gejala, tetapi akan pergi beberapa anak tangga dan merawat punca jangkitan yis, mengubah minda penghidap , mendidik mereka tentang kepentingan pemakanan dan gaya hidup yang sihat.

Yang benar adalah bahawa tiada siapa yang boleh menyembuhkan apa-apa kerana tubuh manusia diprogramkan untuk memulihkan diri sendiri. Ambil contoh ini di mana seseorang yang patah lengan atau memecahkan kaki. Semua doktor boleh lakukan adalah menyelaraskan semula tulang yang patah, meletakkan mereka dalam cast dan mereka benar-benar akan menyembuhkan semua sendiri.

Jika anda berniat untuk menyembuhkan Candida, anda sedikit bermula, kerana kulat ini yang dikehendaki oleh sistem pencernaan untuk pencernaan makanan. Masalahnya bermula apabila keseimbangan semula jadi antara bakteria baik dan tidak mesra berubah, sebahagian besarnya disebabkan oleh pendedahan kepada makanan yang menyebabkan bakteria yang tidak baik meningkat pada kadar yang pesat.

Satu lagi faktor penyumbang ialah rawatan antibiotik; ia bukan sahaja membunuh bakteria yang tidak baik tetapi membunuh bakteria baik juga. Dengan bakteria mengatasi kaunter, bakteria yang tidak baik membiak dan menguasai.

Langkah pertama dalam pendekatan holistik apabila anda merawat Candida adalah untuk membuat perubahan pemakanan. Perubahan ini mestilah bertujuan untuk mengekalkan kesihatan anda untuk jangka masa panjang. Seperti yang anda memohon diri dan kembali kepada asas-asas pemakanan badan secara semulajadi akan menyahtoksik, sistem imun akan diperkukuhkan, bakteria yang tidak baik akan kebuluran dan dikurangkan kepada tahap boleh diterima.

Perkara lain yang boleh anda lakukan adalah beberapa perubahan diet dengan penggunaan probiotik dan anti-fungals. Rawatan probiotik akan membantu repopulate bakteria habis dan sekali bala diterima, bakteria baik akan cukup kuat untuk memulakan mengawal bakteria yang tidak baik manakala anti-fungals dengan sifat-sifat semula jadi mereka antiseptik, anti-bakteria dan anti-radang akan terus berurusan dengan mana-mana candida berlebihan.

Perkara seterusnya yang perlu dilakukan, adalah untuk memasukkan beberapa multivitamin berkualiti yang akan menjadi sangat bermanfaat untuk kesihatan anda secara keseluruhan, bagaimanapun multivitamin tidak boleh menggantikan nilai pemakanan makanan yang seimbang baik. Segala-galanya dalam alam semula jadi adalah kira-kira kira-kira, jika itu keseimbangan semulajadi diubah iaitu apabila perkara yang cenderung untuk keluar dari kawalan.

Saya akan membuat kesimpulan artikel ini dengan mengatakan bahawa jika anda benar-benar serius untuk "mengubati" jangkitan yis dan memulihkan kesihatan anda, anda perlu dilengkapi dengan pengetahuan, kebijaksanaan dan kematangan emosi untuk membuat dan berpegang kepada keputusan yang serius yang penting untuk mengekalkan kesihatan anda, lakukan itu dan anda perlu setengah pertempuran menang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar