Selasa, 10 November 2015

Apakah syarat-syarat Pemakanan Tubuh Manusia?

Apakah syarat-syarat Pemakanan Tubuh Manusia?

Mari kita bercakap tentang beberapa isu pemakanan asas, iaitu, apa yang badan memerlukan untuk kesihatan? Nah, ia terkutuk pasti tidak memerlukan bahan tambahan makanan, jadi mereka adalah perkara pertama yang tidak mempunyai perniagaan yang dalam apa-apa yang kita makan. Saya tidak pernah melihat apa-apa penyelidikan yang mendakwa bahawa seseorang mempunyai kekurangan MSG, aspartame, sucralose, minyak sayuran terhidrogenasi, protein sayur terhidrolisis (MSG dengan nama lain), natrium nitrat, BHA, BHT, propyl gallate, lemak trans, kalium bromat, warna makanan (Blue # 1-2-3, Red # 3, Kuning # 6, Green 3 #), Acesulfame-K, atau fruktosa tinggi sirap jagung ... dan macam-macam satu, berjumlah beratus-ratus.

Kesihatan penduduk moden manusia merosot secara drastik dengan makanan yang lebih diproses dan bahan tambahan makanan yang dimakan. Ia adalah jenis ironis, apabila anda menganggap bahawa kemajuan penjagaan kesihatan menjadikan ia supaya manusia boleh hidup lebih lama tetapi penduduk adalah jauh sicker berbanding sebelum ini. Berikut adalah apa yang tubuh manusia benar-benar memerlukan untuk kebaikan kesihatan sekurang-kurangnya sejauh isu-isu pemakanan pergi: protein (asid amino), lemak, glukosa (dari gula dan karbohidrat), enzim, vitamin, mineral, serat dan air. Itu sahaja ... tiada bahan tambahan yang dinyatakan di atas adalah EVER sepatutnya menjadi sebahagian daripada diet manusia. Tidak hairanlah kita semua semakin gemuk dan sicker.

Masalahnya ialah, kita semua biasa dengan makan sebanyak mana yang crap, banyak yang dicipta untuk menjadikan kita mengidamkan lebih dari itu, bahawa kita adalah benci untuk memberi. Ia datang ke keputusan mudah: adakah anda mahu menjadi sihat dan bahagia, atau tidak? Dengan menghapuskan crap sebanyak diproses yang mungkin dan kemudian membersihkan sistem dengan berpuasa dan pembersihan, kesihatan dan tenaga dapat dipulihkan. Ya, ia tidak mudah, tetapi ia adalah berbaloi. Mula dengan memberi makan diri yang baik, makanan dicemari segar jika boleh ... diharapkan untuk sekurang-kurangnya 80% daripada diet anda. Makan barangan mentah sebanyak yang anda boleh-lagi, mudah-mudahan sekurang-kurangnya 80% daripada diet. Potong soda, gula-gula, biskut, makanan yang diproses ... apa-apa yang mempunyai sekumpulan bahan kimia di dalamnya.

Dapatkan diri anda makanan menggabungkan carta atau buku dan menonton bagaimana anda meletakkan makanan anda bersama-sama. Diet Amerika adalah benar-benar buruk di mana makanan menggabungkan mengambil berat; ia dijamin untuk menimbulkan masalah. Makanan menggabungkan adalah tentang meletakkan bersama-sama makanan yang menggunakan kelas yang sama enzim pencernaan, jadi rizab enzim anda tidak dapat dimanfaat untuk menentang enzim lain. Sebagai contoh, tidak menggabungkan kanji dengan protein, gula dengan bijirin, manis dengan masam, dan lain-lain Jika anda ingin nasi atau kentang, makan mereka dengan salad hijau besar. Makan daging beberapa jam kemudian, sama ada dengan salad besar atau sayur yang tidak berkanji seperti brokoli atau asparagus.

Masalah lain yang kami ada dengan diet kita adalah jumlah lebih besar daripada makanan GMO (Genetically Modified Organisma) ... Frankenfoods kerana kami dalam industri kesihatan alternatif memanggil mereka. Tiada siapa yang tahu apa jenis barangan yang besar salahnya yang berlaku kepada DNA kita kerana makanan yang diubahsuai secara genetik. Adakah kita benar-benar mahu gen labah-labah dalam tomato kami, gen babi dalam jagung, molekul poliester menghasilkan kami dalam kentang dan gen snuffleuffagus dalam gandum kita? Okay, saya membuat yang terakhir, tetapi anda mendapatkan gambar. Kita perlu kembali kepada makanan yang manusia selalu dimakan sebelum lama-lama, tetapi itu tidak akan berlaku jika Monsanto dan DuPont mempunyai cara mereka.

© 2010 Dr.Valerie Olmsted All Rights Reserved

Tidak ada komentar:

Posting Komentar