Selasa, 10 November 2015

Penawar untuk Kelesuan Kronik - Apa Adakah Ia?

Penawar untuk Kelesuan Kronik - Apa Adakah Ia?

Jika anda sentiasa berasa terlalu letih, maka anda akan mencari penawar untuk keletihan kronik. Ia akan menjadi perlu untuk mengetahui punca mengantuk anda, dan barulah anda boleh mengetahui bagaimana untuk merawatnya. Terdapat banyak sebab-sebab yang sama untuk sentiasa rasa letih - di sini adalah beberapa yang biasa dan apa yang perlu dilakukan tentang mereka.

Apnea tidur

Ini pada asasnya apabila anda berhenti bernafas dalam tidur anda. Ini kemudiannya bangun anda, jadi mengganggu pola tidur anda. Anda mungkin tidak menyedari perkara ini berlaku, kerana anda mungkin tidur lagi merta, hanya untuk dibangkitkan semula oleh satu lagi pertarungan yang sama. Ia boleh mempunyai banyak sebab, seperti orang-orang yang sementara seperti selesema, atau lebih lama sebab tahan seperti sinusitis kronik, adenoids diperbesarkan atau obesiti. Apapun alasan untuk itu, berbincang dengan doktor anda dan dia mungkin tidak dapat mencari penawar untuk keletihan kronik anda.

Gangguan tidur lain

Apa-apa yang mengganggu tidur anda akan memberi kesan kepada anda semasa waktu bangun anda. Berdengkur, berpeluh malam, sindrom kaki resah - mereka semua sebab-sebab yang boleh membuat anda terjaga pada waktu malam tanpa anda menyedari bahawa anda bangun dari tidur. Jika anda tidur dengan rakan kongsi, mereka juga boleh membuat anda sedar bahawa ada masalah, maka anda akan perlu untuk melawat doktor anda untuk menentukan punca sebenar dan mula bekerja pada penyelesaian.

Fibrilasi atrium

Ini adalah satu keadaan jantung yang menyebabkan atrium, yang lebih kecil, dewan bahagian atas jantung, untuk fibrilisasi. Ini bermakna kemudian dapat goncang, jadi setiap denyutan jantung tidak menyebabkan jumlah yang betul untuk mengepam darah melalui mereka. Jika ini berlaku, maka akan ada bekalan yang habis nutrisi dan oksigen mengepam di seluruh badan anda dan ini boleh membawa kepada keletihan. Ia boleh diubati sedikit sebanyak oleh pelbagai ubat jantung, tetapi malangnya adalah satu proses penuaan biasa.

Terdapat banyak perkara yang anda boleh lakukan untuk membantu jika anda sentiasa rasa letih. Walau bagaimanapun, jika masalah ini berterusan bagi jumlah masa yang panjang dan anda tidak boleh seolah-olah untuk mengetahui sebab mengapa anda berasa letih, maka anda mungkin perlu mendapatkan nasihat perubatan untuk mengubati anda untuk keletihan kronik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar