Selasa, 10 November 2015

Mistletoe - Lebih Untuk Kissing

Mistletoe - Lebih Untuk Kissing

Mistletoe (album viscum) telah lama dikaitkan dengan Krismas dan mencium. Tradisi mencium seolah-olah datang dari mitologi Norse. Beberapa negara percaya bahawa jika seorang wanita tidak mendapat mencium di bawah mistletoe itu, dia tidak akan berkahwin sebelum tahun depan dan satu lagi peluang pada ciuman di bawah mistletoe. Kristian awal percaya bahawa mistletoe adalah pokok tegak dan salib dibuat dari Mistletoe. Selepas penyaliban pokok itu telah dikutuk dan menjadi parasit yang ada hari ini, berkembang tidak di atas dan tidak juga di bumi.

Mistletoe juga dipercayai menjadi sangat toksik oleh ramai. Ada yang mengatakan hanya beri adalah toksik dan lain-lain mengatakan kilang seluruh. Herba moden seolah-olah bersetuju bahawa ia boleh menjadi toksik dan tidak boleh digunakan di luar sebuah pengamal penjagaan terlatih. Nampaknya untuk menjadi yang paling toksik kepada kanak-kanak dan warga tua.

Mistletoe adalah sejenis ubat penenang saraf yang menenangkan yang melegakan dan menenangkan sistem saraf. Ia digunakan untuk mengurangkan tekanan darah dan menguatkan dinding kapilari. Ia juga akan melegakan sakit kepala akibat tekanan darah tinggi.

Digabungkan dengan Hawthorn dan / atau balsem mungkin cara yang terbaik untuk menggunakan herba ini. Mencampurkan bahagian yang sama Hawthorn, Balm dan Mistletoe, menggunakan 2 sudu teh campuran ini dengan 1 cawan air mendidih dan kaya selama 10 minit membuat tekanan jantung ubat yang baik dengan meminum 1 cawan pada waktu pagi dan 1 cawan pada waktu petang.

Ada juga kajian yang menunjukkan bahawa Mistletoe mempunyai aktiviti anti-tumor sama seperti kemoterapi. Kepentingan awam telah timbul pada 2001 apabila Suzanne Sommers memilih untuk menggunakan Iscador, yang merupakan ekstrak mistletoe, sebagai ganti kemoterapi untuk kanser payudara. Beliau telah dikritik oleh Persatuan Kanser Amerika untuk rawatan kanser alternatif beliau.

Kebanyakan kajian menunjukkan bahawa ia berfungsi dengan baik dalam kanser kemerosotan pertumbuhan sel paru-paru dan kanser ovari. Rawatan ini tidak diterima oleh Amerika Pentadbiran Makanan dan Dadah, tetapi digunakan di Eropah di mana perubatan alternatif diterima secara meluas.

Mistletoe adalah tumbuhan parasit yang tumbuh di kulit pokok lain. Ia adalah baik untuk alam sekitar kerana ia menyediakan bersarang dan pembiakan tempat untuk banyak burung. Ia mempunyai buah putih melekit yang burung membawa diri dan drop, dengan itu dilepaskan ke pokok yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar