Rabu, 11 November 2015

Platelet yang rendah - Tiada siapa Ingin Adakah Banyak Penyelidikan Diet

Platelet yang rendah - Tiada siapa Ingin Adakah Banyak Penyelidikan Diet

Seperti yang saya melayari berita terkini mengenai platelet rendah dan rawatannya saya terkejut melihat bahawa terdapat sedikit penyelidikan yang dilakukan oleh ahli sains dalam hal diet dan pemakanan berhubung dengan platelet rendah. Mengapa? Well paling mengatakan bahawa ia tidak mempunyai kaitan dengan gangguan darah ITP atau pengeluaran platelet. Ini membuatkan saya tertanya-tanya. Walaupun ia adalah benar bahawa diet dan pemakanan tidak mempunyai sebarang kaitan dengan thrombocytopenia. Adakah mungkin bahawa kita boleh menggunakan pemakanan dan diet sebagai alat untuk memerangi masalah ini dengan platelet? Jawapan saya kepada anda adalah ya besar.

Pengaruh pemakanan terhadap kesihatan platelet
Ia tidak benar-benar perkara jika diet tidak mempunyai sebab yang terus kepada thrombocytopenia imun. Terdapat banyak alat pemakanan yang boleh digunakan masih untuk mengatasi punca dan kesan ITP. Dan saya percaya bahawa masyarakat saintifik kita perlu memberi perhatian yang lebih kepada ini. Sudah tentu, tidak ada wang dalam hal ini, tetapi, terdapat pasti beberapa manfaat yang besar kepada mereka yang mengalami masalah ini.

Adakah Diet dan Pemakanan mencukupi untuk mengatasi Platelet Low?
Dalam sesetengah kes ia boleh. Tetapi dalam kebanyakan kes ia boleh bekerja sebagai tambahan kepada apa-apa rawatan yang sedang dilakukan. Dan pemakanan boleh meningkatkan apa-apa bentuk rawatan yang anda pilih.
Apabila anda menggabungkan diet, gaya hidup dan penggunaan yang betul herba, anda boleh mendapatkan keputusan yang hebat. Cuba dan memisahkan mereka, dan keputusan anda boleh menjadi tidak seberapa. Pendekatan holistik yang terbaik untuk keputusan yang baik.

Terdapat makanan tertentu yang boleh:

1) mengelakkan kemusnahan platelet
2) Antioksidan yang mempunyai faedah perlindungan dan platelet sihat
3) Melindungi sistem imun dan platelet pada tahap normal

Perubahan permakanan adalah kritikal dan penting untuk meningkatkan platelet yang rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar