Rabu, 11 November 2015

Pemulihan rumah untuk batuk dan sejuk dalam Kanak-kanak dan Bayi

Pemulihan rumah untuk batuk dan sejuk dalam Kanak-kanak dan Bayi

Salah satu bahagian yang paling sukar sebagai ibu bapa adalah untuk menjaga anak-anak mereka yang sakit. Ini terutamanya jika anak-anak mereka mempunyai batuk dan sejuk. Jika ini berlaku, ibu atau kedua ibubapa berpotensi hanya mempunyai beberapa jam tidur pada waktu malam yang merupakan kelemahan yang besar untuk mereka terutamanya jika mereka kedua-duanya pergi ke tempat kerja setiap hari. Nah, ini adalah sebahagian daripada menjadi ibu bapa maka anda benar-benar boleh mengelakkan dan mengamalkan ubat rumah yang berkesan untuk ini. Lagipun, anda bukan sahaja orang yang menderita, terutamanya; ia adalah anak anda yang menderita. Jadi, sebagai ibu bapa, ia juga merupakan salah satu daripada tugas anda untuk menjaga dan menjaga mereka dan juga untuk mencari jalan supaya mereka boleh menghilangkan batuk dan sejuk mereka.

Salah satu ubat rumah untuk batuk dan selsema yang boleh anda pertimbangkan adalah terapi air. Anda perlu untuk meyakinkan anak-anak anda untuk minum lebih banyak air. Letakkan kompres sejuk pada beliau dahi dan lap dia atau dia dengan tuala muka di seluruh badan. Memeriksa suhu anak anda setiap jam dan setiap kali anda membiarkan mereka mengambil ubat-ubatan. Tetapi, jika simptom berlarutan maka anda perlu berjumpa doktor.

Perkara yang lain adalah bahawa anda akan perlu membuat anak-anak anda minum jus lebih terutama jus lemon. Jika mereka mempunyai batuk dan selsema selama lebih seminggu maka anda perlu berjumpa doktor dan meminta preskripsi perubatan. Ia adalah kerana hakikat bahawa anak anda mungkin mengambil antibiotik dan ubat-ubatan lain yang boleh membantu untuk keadaan mereka. Anda juga boleh mengurut dada dan belakang anak anda menggunakan krim mentholated. Dalam beberapa cara, ini boleh membantu mereka untuk membuat bernafas lebih mudah dan juga ini juga boleh membantu mereka untuk tidur walaupun keadaan yang dinyatakan.

Jika anda seorang ibu atau bapa dan ia adalah kali pertama anda untuk memulakan pengalaman menjaga anak anda semasa dia mengalami batuk dan selsema maka semua yang anda perlu lakukan adalah untuk dilonggarkan dengan cara yang minda anda boleh menjadi sentiasa hadir walaupun situasi yang anda tahu mungkin mungkin berlaku. Memang diketahui untuk anda untuk bimbang; hakikatnya adalah bahawa ia adalah penting bagi anda untuk menjadi aktif dan membentangkan berfikiran. Jangan biarkan kebimbangan dan ketakutan anda menguasai anda kerana jika ini berlaku, anda tidak akan melakukan apa-apa ubat rumah untuk batuk dan selsema berhak dan juga anda tidak akan datang dengan perkara-perkara yang betul untuk dilakukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar