Selasa, 10 November 2015

Mudah rutin Yoga untuk Terrible Kembali Sakit

Mudah rutin Yoga untuk Terrible Kembali Sakit

Sakit belakang dalam pelbagai bentuk, kadang-kadang tidak berbahaya, tetapi kebanyakan masa yang dahsyat dan berbahaya. Semua yang sama, kedua-dua tidak boleh diabaikan. Punca sakit belakang termasuk ketegaran otot belakang dan otot perut lemah. Juga, gaya hidup juga boleh menyumbang kepada sakit belakang; kerja berat yang berterusan tanpa bersenam setiap hari adalah satu contoh. Postur tubuh yang negatif boleh menyebabkan otot belakang mengerut, dengan itu, menyebabkan ke belakang sakit.

Satu cara yang pasti untuk mencegah kembali penyakit adalah melalui Yoga. Yoga adalah perkataan India yang bermaksud "kesatuan". Ia adalah satu bentuk senaman yang menggabungkan corak yang berbeza untuk bernafas dan beberapa rutin untuk badan untuk mencapai minda yang lebih aman dan lebih sihat. Manfaat daripada Yoga adalah banyaknya; mengamalkan ia bukan sahaja membantu minda, tetapi ia juga membantu dalam meningkatkan badan juga.

Otot abdomen dan belakang adalah sebahagian daripada otot yang paling penting di dalam badan. Mereka membentuk tulang belakang, yang penting dalam pergerakan badan dan dalam menjaga postur tegak yang sepatutnya. Jika badan mengekalkan postur yang betul, pencegahan boleh yakin. Ini otot boleh diperkukuhkan dengan mengamalkan Yoga. Yoga menawarkan postur yang berbeza seperti Cobra, yang merupakan rutin yang paling mudah dan paling popular. Prinsip di sebalik ini adalah untuk meniru postur haiwan. Untuk melaksanakan rutin ini, pertama, berbaring di atas perut anda dengan lengan diregangkan di atas tanah di atas kepala. Berehat badan anda dan mengekalkan siku anda keluar. Kemudian, meniru postur Cobra dengan perlahan-lahan menaikkan badan anda. Postur ini perlu membentuk gerbang di belakang anda, supaya otot abdomen anda menghulurkan manakala otot belakang berehat. Menjaga postur ini selama 10-15 saat, kemudian, perlahan-lahan bergerak ke bahagian atas badan anda ke tanah. Dengan sering melaksanakan rutin ini akan membantu dalam mencegah kecederaan mungkin di masa akan datang.

Untuk sakit belakang, ia adalah yang terbaik untuk menjalankan badan anda, walaupun ia menyakitkan, bukannya berehat atau mengambil ubat-ubatan. Mengamalkan rutin senaman akan memberikan anda penyelesaian jangka panjang untuk sakit belakang. Pastikan anda meminta cadangan daripada pakar-pakar perubatan sebelum melakukan sebarang rutin Yoga.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar