Selasa, 10 November 2015

Split Spesimen dan Hak Donor

Split Spesimen dan Hak Donor

Spesimen Split adalah sejenis sandaran oleh definisi. Cawan split digunakan untuk pengesahan, termasuk perlindungan terhadap kesilapan seperti "palsu positif" keputusan. Perlindungan yang amat penting untuk mengelakkan yang tidak adil, dan berpotensi tidak bijak, tindakan berdasarkan ujian tunggal. Kit ujian dadah biasanya boleh dipercayai, tetapi kesilapan adalah mungkin, dan prinsip-prinsip ujian yang baik adalah untuk memastikan ketepatan.

Split spesimen asas-asas

Cawan berpecah moden boleh menguji pelbagai besar ubat-ubatan, termasuk:

Ganja
Methamphetamine
Opiates
Benzodiazapine
Kokain
Ini pelbagai luas keupayaan menjadikan mereka sangat berkesan dalam hampir mana-mana senario ujian dadah. Amalan terbaik semasa perlu menyediakan regimen ujian betul diselia dan oversighted, dengan mengambil kira untuk kedua-dua ketepatan dan kewajaran prosedur ujian dan hak penderma.

Protokol proses ujian

Ketepatan ujian adalah satu isu yang sangat sensitif dalam bidang ini. Proses perpecahan cawan menyediakan untuk kedua-dua permulaan dan ujian pengesahan. Proses ini adalah seperti berikut:

Kit air kencing ujian dadah yang digunakan mestilah mencapai standard yang mematuhi untuk analisis.
Ujian awal menggunakan separuh daripada sampel yang disediakan.
Jika ujian awal adalah positif, orang yang diuji dimaklumkan.
A, ujian bebas kedua dijalankan untuk memastikan ketepatan keputusan yang pertama.
Jika ujian kedua juga positif, tindakan yang sewajarnya kerana diharamkan oleh alkohol dan ubat ujian dasar organisasi dijalankan.
Protokol berikut mesti dipatuhi sebelum, semasa dan selepas ujian:

Pematuhan ketat kepada semua undang-undang privasi yang dikenakan berhubung dengan ujian dadah, termasuk akses selamat untuk rekod dan maklumat.
Dokumentasi lengkap dan rakaman tepat mengenai keputusan ujian dan tindakan yang diambil berhubung dengan perkara itu.
Pemberitahuan Oleh kerana pekerja hendaklah diberikan mengenai:

Pemberitahuan keperluan untuk diuji,
Keputusan ujian, dan jika perlu hak-hak mereka selepas ujian positif dan ujian positif kedua.
Pekerja itu harus menerima maklumat bertulis mengenai proses ujian jelas menggariskan hak-hak mereka di semua peringkat proses.
Penting - Ini adalah proses formal yang dilindungi oleh undang-undang, dan kegagalan untuk mematuhi prosedur yang perlu ada di dalam pelanggaran privasi dan pekerjaan undang-undang.

Hak-hak pemberi kuasa, menjelaskan

Penderma sampel dadah adalah peserta dalam program majikan yang direka untuk menyediakan kedua-dua persekitaran kerja yang selamat dan menangani isu-isu yang berkaitan dengan dadah di tempat kerja.

Sila ambil perhatian:

Proses ujian dadah bukan satu proses penguatkuasaan undang-undang.
Semua orang yang dengan keputusan positif yang berhak mendapat pengesahan bebas daripada keputusan ujian.
Majikan tidak mahkamah. Semua mata pelajaran ujian berhak kepada perlindungan undang-undang dan anggapan tidak bersalah. Sebarang tindakan yang boleh memudaratkan orang yang diuji mungkin diambil tindakan, dan melanggar undang-undang.
Dasar ujian dadah adalah "satu saiz untuk semua" dasar memohon kepada seluruh tempat kerja. Peraturan tidak boleh dibuat atau rosak untuk individu.
Jika anda seorang majikan, dan apa-apa keraguan jua tentang hak-hak penderma, ia adalah sangat disyorkan bahawa anda mendapatkan nasihat profesional sebelum mengambil apa-apa tindakan berhubung dengan keputusan ujian dadah positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar