Selasa, 10 November 2015

Common Ivy - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Common Ivy - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb

Ivy biasa adalah sujud malar hijau atau mendaki belukar. Panjang batang mungkin mencapai lebih 20-30 meter. Batang dan cawangan membangunkan rootlets udara, yang berpaut kepada permukaan (walaupun ia adalah benar-benar licin) membenarkan tumbuhan memanjat. Bunga kecil berwarna kuning kehijauan disusun dalam kelompok berbentuk sfera. Kelompok, seterusnya mereka, membentuk tandan. Bunga herba pada bulan Ogos dan September. Buah berbentuk dunia yang beri hitam berkilat, yang masak perlahan-lahan. Mereka masak hanya pada musim panas akan datang.

Ivy biasa adalah tumbuhan yang berasal dari Amerika Tengah dan Eropah Selatan, Caucasus, Crimea, Asia Tengah dan lain-lain.

Anda perlu mengumpul daun ivy yang sama. Tangan mengambil daun dan kering pada suhu bilik atau di mengeringkan kamera pada suhu antara 50 dan 60degrees Celsiusto mengekalkan bahan aktif. Kadang-kadang kulit kayu yang digunakan untuk tujuan perubatan, juga. Anda perlu mengumpul kulit pada musim bunga semasa fasa peredaran jus. Sun mengeringkan herba. Selepas itu, terus mengeringkan kulit dalam pengeringan kamera pada suhu antara 50 dan 60degrees Celsiusto mengekalkan bahan aktif.

Daun ivy biasa mengandungi saponin, glikosida, tannin, karotena, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Kulit, di samping itu, mengandungi bahan-bahan getah dan bahan-bahan mineral.
Herba ini mempunyai kesan anti-radang, astringen, yg mengeluarkan dan tindakan antispasmodic.
Kilang itu terbukti memudahkan kahak, mengurangkan batuk, melawan keradangan, mencegah kekejangan dan menarik bersama-sama tisu lembut.
Tanamkan setengah sudu teh (lebih kurang 1 gram) daun pasir dengan segelas air masak sejuk dan meninggalkan berwarna untuk minuman selama 4-6 jam pada suhu bilik. Selepas itu, tuang infusi dan minum dalam masa sehari di beberapa bahagian yang sama untuk merawat bronkitis, batuk, batuk kokol dan penyakit paru-paru. Infusi ini boleh digunakan untuk mengurangkan keradangan organ-organ pencernaan.
Tanamkan satu sudu daun dan kulit kayu dengan segelas air mendidih dan rebus berwarna dalam mandi air selama setengah jam. Selepas itu, biarkan ia menjadi sejuk dan tuang berwarna. Merebus boleh digunakan untuk merawat gatal, ketuat, jagung, telah dan bernanah luka.
Satu ekstrak perubatan herba dalam etanol pada 45 peratus kepekatan merupakan ubat yang baik untuk kegunaan luaran untuk menggosok kawasan yang sakit dan melegakan kesakitan yang disebabkan oleh penyakit sendi dan gout.
Apabila menggunakan herba ini, anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak ivy biasa mungkin menyebabkan kerengsaan. Orang yang sensitif mungkin mengalami dermatitis selepas hubungan herba dengan kulit mereka.
Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan herba untuk menghasilkan ubat pelbagai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar