Selasa, 10 November 2015

Great Mullein - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Great Mullein - Cari Penyembuhan The Sifat Of The Herb (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan mullein yang besar. Herba ini telah digunakan untuk tujuan perubatan sepanjang sejarah. Walau bagaimanapun, terdapat spesies lain dalam genus Verbascum digunakan untuk tujuan perubatan. Spesies ini adalah mullein yg menarik perhatian (Verbascum speciosum), mullein gelap (Verbascum nigrum) dan mullein oren (phlomoides Verbascum). Herba-herba ini kadang-kadang ditanam di taman-taman sebagai tanaman hiasan.

Mullein gelap adalah dua tahun sekali yang semakin meningkat kepada ketinggian 1.2 meter. Tumbuhan ini mempunyai batang merah gelap bercabang di bahagian atas. Bunga disusun dalam pancang padat. Corolla berwarna kuning dengan tompok merah-coklat di bahagian bawah daripadanya. Filamen dilindungi dengan bulu ungu. Bunga herba bermula dari Jun hingga September. Kilang itu boleh didapati di semak, cerun parit, tepi jalan dan tanah kosong.

Anda boleh mengumpul daun dan puncak herba ini pada awal kemekaran, dan menggunakannya sama seperti bunga. Tanamkan 4-8 gram herba dengan segelas air mendidih. Mari bru infusi untuk beberapa kali dan tuang ia. Campurkan infusi pada 10 peratus kepekatan dengan madu dan menggunakan ubat ini sebagai ubat pelali sebelum tidur. Ia adalah disebabkan oleh keupayaan untuk mengurangkan kerengsaan dan otak aktivitinya. Blossoms adalah termasuk dalam teh kompaun dengan sifat-sifat diuretik dan julap.
Perubatan Alternatif menggunakan akar herba ini, juga. Tanamkan satu sudu herba dengan segelas air mendidih. Minum 125-225 mililiter merebus sekali sehari untuk merawat keradangan saluran pernafasan atas, suara serak, tracheitis, bronkitis, batuk kokol, virus sejuk dan penyakit Influenza.
Pemulihan diperbuat daripada bunga dan daun adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Anda boleh menambah mereka kepada air mandi untuk merawat keradangan kulit, rachitis dan penyakit kelenjar atau menggunakan ubat-ubatan ini untuk memampatkan menangani mendidih, sakit dan bernanah luka. Dalam usaha untuk merawat ekzema, membakar, buasir dan mendidih, anda perlu rebus daun dalam susu. Kulit retak mungkin dirawat dengan strewing serbuk yang diperbuat daripada bunga di atasnya.
Mullein gelap digunakan dalam perubatan rakyat, juga. Tanamkan 2 sudu teh bunga dan daun herba ini dengan segelas air mendidih. Tinggalkan infusi untuk minuman untuk beberapa lama dan menggunakan infusi untuk merawat cirit-birit dan epilepsi. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk mengelakkan gangguan sistem saraf dan edema. Anda perlu minum setengah gelas kemasukan itu dibuat daripada akar gelap mullein 3 kali sehari dalam kes gout.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar