Selasa, 10 November 2015

Melindungi Jantung Anda Dengan ini 4 Super Makanan Yang Meningkatkan HDL Kolesterol

Melindungi Jantung Anda Dengan ini 4 Super Makanan Yang Meningkatkan HDL Kolesterol

Jika anda mengalami tinggi Tahap kolesterol tidak baik maka anda harus mempertimbangkan untuk meningkatkan HDL kolesterol baik anda kerana ini adalah penting untuk mengurangkan risiko anda mendapat penyakit jantung seperti serangan jantung atau strok.

Kita semua tahu bahawa makanan adalah penting untuk tetap sihat; Walau bagaimanapun jenis makanan yang anda makan boleh memuat negatif atau positif memberi kesan kepada badan anda. Jika anda boleh mengenal pasti dan makan makanan yang akan membantu meningkatkan HDL anda maka yang akan menjadi hadiah terbaik yang anda boleh memberi diri anda. Sebagai sihat adalah seperti jarang a hari ini, jadi jika anda boleh menjaga tubuh anda dalam kesihatan yang baik anda akan menjadi salah satu orang yang bertuah.

Makan makanan untuk meningkatkan tahap HDL anda akan membantu anda mengelakkan perlu bersusah payah dengan kolesterol tinggi yang tidak baik. Apa HDL dilakukan adalah mencegah kolesterol tidak baik (LDL) dari terkumpul di dinding arteri anda dan mengambil ia kembali ke hati anda di mana ia boleh dikeluarkan daripada badan.

Belajar mengenai makanan untuk membina HDL adalah penting untuk fungsi badan yang betul dan memberikan anda sihat, kehidupan yang lebih lama.

Berikut adalah beberapa makanan yang boleh meningkatkan kolesterol HDL anda:

Salmon: ini adalah ikan berlemak yang kaya dengan Omega 3 asid lemak yang membantu untuk mengawal tahap kolesterol darah dengan meningkatkan HDL dan dengan itu tahap LDL menjaga diturunkan. Ikan berlemak seperti tuna, ikan kembung, sardin. Jika anda tidak bertolak ansur dengan makan ikan, anda boleh cuba mengambil makanan tambahan minyak ikan tulen yang akan memberikan anda semua faedah. Minyak ikan omega3 juga amat penting bagi pembangunan yang betul dan pertumbuhan normal.

Cranberry Juice: Kerana jus kranberi kaya dengan flavonoid yang memberikan banyak ciri-ciri antioksidan sangat penting jika anda ingin meningkatkan Kajian HDL kolesterol anda telah menunjukkan bahawa minum jus kranberi setiap hari adalah baik untuk anda dan boleh membantu meningkatkan HDL sehingga 8 %.

Minyak Zaitun: Adakah anda pernah mendengar lemak monotaktepu? Ia adalah salah satu daripada lemak yang baik untuk anda dan disyorkan oleh profesional kesihatan untuk dimasukkan ke dalam diet anda. Minyak zaitun adalah sumber yang baik dari jenis lemak seperti canola, bunga matahari dan alpukat minyak.

Coklat: Serbuk koko mengandungi polypohenols, ia digunakan untuk membuat coklat dan sangat berguna dalam melindungi bentuk hati kolesterol tinggi yang boleh menyebabkan kerosakan. Anda boleh mengubah asid lemak solekan kolesterol LDL dengan asid lemak coklat yang memberikan rintangan lebih kepada pengoksidaan yang boleh menyebabkan kerosakan yang lebih teruk Jika tidak dirawat dengan berkesan.

Jadi, jika anda boleh menggabungkan makanan ini sihat dalam diet anda setiap hari anda akan mengurangkan peluang anda untuk mendapat serangan jantung dengan meningkatkan HDL anda. Walau bagaimanapun kadang-kadang ia tidak mustahil untuk mendapatkan perlindungan daripada makanan yang anda makan sahaja, dan itulah sebabnya saya mencadangkan kolesterol semulajadi menurunkan makanan tambahan yang mengandungi tahap yang tinggi bahan-bahan semulajadi yang akan membantu kolesterol tidak baik yang lebih rendah dan meningkatkan tahap kolesterol baik anda.

Mengambil makanan tambahan yang selamat dan berkesan bersama-sama dengan makan jenis makanan yang sesuai dan bersenam pasti akan menambah tahun kepada kehidupan anda dan pada masa yang sama menjaga anda sihat ,.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar